dimarts, 27 d’agost de 2013

La taula de Pitágoras

De maneres  d'aprendre les taules de multiplicar, en realitat només n'hi ha una, memoritzant, ara bé, si les volem entendre hi ha uns quants recursos, nosaltres n'hem fet servir tres.




La més artística és la de la metodologia Waldorf, trobareu els detalls a l'entrada de l'any passat. La idea era un primer contacte amb les multiplicacions.

Multiplicant amb el cercle de multiplicar Waldorf
En aquest vídeo es veu molt clar com funciona.
Amb el tauler de multiplicar de boletes del mètode Montessori el Pau s'hi va entretenir moltes estones, al ser autocorrectiu, tenia targes amb multiplicacions amb les respostes al darrere i li encantava resoldre'n quantes més millor.


I aquest any ha treballat les taules de multiplicar complentant la TAULA DE PITÁGORAS. Com a material Montessori és de fusta, nosaltres l'hem fet amb imans. Al darrere hi ha el mateix full d'autocorrecció.

A internet trobareu molts descarregables que després podeu transformar amb la vostra taula de Pitágoras. Dóna molt de joc, per observar les sèries, els ritmes, les repeticions, i el millor, que s'autocompleta sola.
Això sí, deixeu al nen/a davant de la taula amb les fitxes i només observeu, és fantàstic.




dissabte, 3 d’agost de 2013

Làmpara de fil

Ens faltava una làmpara per casa però no volia que traiés llum a l'espai així que em vaig proposar d'intentar la famosa làmpara globus.
No les tenia totes però el final, el resultat va ser l'esperat!

Hi vam posar a la barreja a part de la cola blanca, farina blanca per donar-li consistència. A la masa s'hi va sucant la llana i a donar voltes. Un dia després vam procedir a la operació més delicada, abans de petar el globus amb el dit vaig anar desenganxant-lo (molt important) poc a poc, i després...PLOF! i làmpara llesta.

Em va agradar la idea de fer-ne de petitones i de diferents colors com una garlanda.